Sementara tunggu Pilihanraya

sementara menunggu Pilihanraya.

Istikharohlah wahai Mahasiswa Malaysia
pohon petunjuk dari Allah
supaya ditunjukkan siapa dari mereka 
yang mampu menggalas amanah

Istisyaroh jangan pula ditinggalkan
Bincanglah bersama untuk kemashlahatan
Kenalilah mereka untuk kebaikan
Lihatlah dari apa diperkatakan
Sesuaikah untuk di'amalkan
al-Qowiy dan al-Amin diutamakan

Aku sendiri pun menjadi buntu
Memilih setiap jawatan seorang satu
Kerana semua punyai kelebihan
Alangkah baiknya tiada pengundian

Tidaklah apa yang kukenali dari mereka(Ikhwan)
Melainkan semuanya dipenuhi kebaikan
Dari 'ilmu agama hinggalah adab dalam kehidupan
Antara mereka semuanya pernah kongsikan

Bersangka baiklah wahai bakal pemimpin
dengan Allah yang memiliki sifat Ar-Rahman
Bahawasanya amanah bukan satu mainan
Maka, jadikan ini sebagai satu jalan
Untuk engkau lebih dekat dengan Tuhan
Juga sebagai satu wasilah
Untuk engkau lakukan perubahan


Tulisan ini bukanlah untuk kemashyuran
Hanya sebagai satu peringatan
Kerana aku inginkan
Tatkala pada saat aku dilupakan
Oleh makhluk yang bernama syaitan
Engkau boleh berikan aku ucapan
Seperti mana aku perlukan
Dan
Supaya pada hari engkau naik dihadapan
Dengarlah apa yang hendak kami rintihkan

Buanglah dari bayangan engkau
Agar aku dapat bersamamu
Maaf jika aku sudah terperasan
Lebih baik dari leburnya harapan
Kerana aku punyai sedikit pengalaman
Ingin dijadikan sebagai pengajaran
Moga hidupku menjadi lebih aman

Inginku lihat perubahan dalam persatuan
Mendidik dan menjaga orang bawahan
Dengan penuh rasa cinta dan kebajikan
Yang diajar akan keterbukaan
Yang bersifat kesederhanaan
Yang kosong dari pembodohan
Yang penuh dengan pembangunan insan

20-May-2014 . 

2 Comments

  1. Yeyy. Nanti ammar naik exco harap jaga kebajikan saye ye 😊

    ReplyDelete
  2. Akhirnya. Tahniah Amin. Exco Kebajikan.

    ReplyDelete

Back to Top